wtorek, 25 sierpnia 2015

Syreny

Hej!

Nie spodziewałam się, że odtąd tak bardzo się posunę do przodu, ale postanowiłam, że tak czy owak – wakacje miną, a tego czasu nikt mi nie odpokutuje.
I tak nie miałam specjalnych planów wakacyjnych, i nudy i tak mi groziły...
Postanowiłam wstawić kilka szybkich postów – może któreś z nich spodobają Wam się bardziej niż pozostałe, a jako ostatni tego dnia wstawię notkę-niespodziankę.
Ale najpierw obowiązki, a potem przyjemności :)
Jako pierwsze, na przedni ogień idą syreny.

Są to istoty wywodzące się z mitologii greckiej i rzymskiej.
Nie umiem ich jednak opisać tak umiejętnie, jak to uczyniłam z nimfami, chyba dlatego, że nie mam dostępu do książki, która w tejże chwili okazałaby się potrzebna.
Zresztą, myślę, że te istoty każdy zna, kto lubuje się w mitach.
Zatem, może dam obrazki; oto, co znalazłam:

Tak Grecy wyobrażali sobie syreny


A tak wyobrażane są dzisiaj; zresztą we wszystkich legendach, które opierają się na królestwie morza, w tym jedna z popularnych baśni Andersena i legenda o warszawskiej Syrence:










 
Myślę, że co do syren, to wszystko.
Dalsze części też oczywiście będą.

Następny post już wkrótce!



2 komentarze:

  1. Pierwszy raz piszę tu komentarz, bo Twój blog odkryłam wczoraj, ale od razu mi się spodobał :D Naprawdę ciekawy pomysł z tym ukazywaniem różnych stworzeń z legend i mitów. Mnie najbardziej interesują mity i legendy słowiańskie, bo czuję się silną patriotką lokalną. Ale interesuję się też malarstwem, grafiką itp. więc bardzo chętnie sobie popatrzę na tworzone przez Ciebie zbiory różnych grafik.
    Moim zdaniem najciekawsza jest ta czwarta od góry syrena- jest taka nieludzka, niestworzona, tak jak przystało na bądź co bądź, potwora. Jest przerażająca, a przy okazji świetnie narysowana.
    Tak w ogóle, jeżeli się w to bawisz, to nominowałam Ciebie do LBA, trochę z myślą, że chętnie pokazałaby, Twojego bloga ludziom, którzy czytają mojego :D
    pozdrawiam
    Hipis

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne obrazki :) Najbardziej zaintrygowała mnie druga od góry- jest taka tajemnicza...:) Dziwi mnie, jak diametralnie zmieniło się wyobrażenie o tych istotach. Starożytni Grecy wyobrażali sobie je jako pół-kobiety, pół-ptaki, a teraz przedstawiane są jako pół-kobiety pół-ryby...Zostały dosłownie przeniesione z chmur do morza :D /Claudie

    OdpowiedzUsuń

* Każdy Twój komentarz jest dla mnie wsparciem i motywacją. Każdy Twój komentarz uświadamia mnie w przekonaniu, że to, co robię, nie schodzi na manowce :)

** Komentarze muszą być pisane cywilizowanym językiem, z szacunkiem do Stwórczyni Bloga - nie chcę jednak widzieć tu pokemonów i ich kumpli.

*** Staraj się aby Twoje komentarze były bardziej rozwinięte i nie ograniczały się do słów ,,Ładne obrazki/Cudny blog/Ładny blog”.

**** Jeśli trafiłeś tu tylko po to, aby się reklamować spamem, radzę porzucić ten pomysł - nie licz na to, że nabiję Ci statystykę. W moich zasadach blogowania liczy się uczciwość.

***** Zdarza się, że odpowiadam na Wasze komentarze. Może wywiązać się fajna dyskusja :)