15 października 2015

Ważne dni Ulubieńców {#2}: Gothic Man In Framed In Blood. Urodziny Jyrkiego 69

Cześć!

Cóż, wygląda na to, że to obecnie drugi w pełni uroczysty post. Pamiętacie notkę z 22 września?
Ta w zasadzie również obejmuje święto urodzinowe – tym razem stuprocentowego muzyka :)
Prezentuje on przede wszystkim gatunek gothic rock, a jego muzykalną profesją jest pełnienie roli wokalisty w fińskiej grupie rockowej The 69 Eyes
Z tego można wywnioskować, że Jyrki Linnankivi (bo to o nim mowa) jest z narodowości Finem (informacja dla tych którzy o Finlandii wiedzą niewiele, także wydźwięk chociaż jednego fińskiego nazwiska się przyda).
W grupie muzycznej działa pod pseudonimem Jyrki 69. Jak już podkreślałam, jest w tej grupie wokalistą, czyli – jakby nie patrzeć – najważniejszą osobą w zespole.
Dzisiaj facet świętuje swoje 47. urodziny.
Nie ukrywam, że cenię jego talent wokalny, jakim potrafi stworzyć w utworach The 69 Eyes właściwy temu gatunkowi, odpowiednio mroczny klimat.

Z tej okazji będę wstawiała najbardziej zachwycające moim zdaniem kawałki grupy.
Życzenia dla pana Linnankivi są raczej znanemite, ponieważ mogłabym zapisać zarówno po angielsku, jak i fińsku :)

Happy Birthday!



Kaikki Parhaat!


Jak wiadomo, do Halloween jeszcze daleko, ale za to można bezgrzesznie wczuć się w klimat gotycki. W sumie nie wiem czemu, ale gotyk kojarzył mi się z bardziej chłodnym klimatem... fakt, może nie końca jesiennym, ale zawsze. Ale utwór poniżej... być może budzi taki klimat.
Jeden z wielu najlepszych kawałków Sześćdziesięciu Dziewięciu Oczu:

THE 69 EYES – WASTING THE DAWN


Jyrki w tym teledysku był oczywiście starszy. Dzięki okularom, nawet na śnieżnym tle w czarnej pelerynie wygląda zjawiskowo :O
Teledysk ten jest wyjątkowy pod wieloma względami. Szczególnie ciekawe są momenty z dziewczyną przebraną za czarnego anioła, a ja, odkąd pamiętam, miałam bzika na punkcie końcowej sceny, kiedy Jyrki odchodzi w dal, z butelką w ręku, w huku dzwonów i krzyku kruków ;D
Polecam gorąco!

Również młodszy Jyrki zachwycił mnie swoim głosem – taki typowy got, moim zdaniem ;P. Do takich utworów z pewnością należy:

THE 69 EYES - LOST BOYS



THE 69 EYES - BETTY BLUE


Lecz to Lost Boys należy do pierwszych utworów The 69 Eyes, z jakimi się spotkałam. Dzięki temu przejęłam z pewnością styl gotycki i szalałam za... tymi krzyżykami:

Jyrki wtedy był taki młody i szalony... mój chłopak, po prostu (żart ;P).
Wtedy też przejęłam od niego styl gotyckiego ubioru, a przede wszystkim – łączenie czerni z fioletem. Z czerwienią oczywiście też ;P
No i kochałam tego jego kurteczkę w tym teledysku ;P

No i jeszcze ten charakterystyczny make-up – przypudrowane trupioblade twarze, kruczoczarne włosy i... niebieskie oczy. 
No, przynajmniej Jyrki ma niebieskie, nie wiem, jak z innymi chłopakami z grupy ;)

THE 69 EYES - DANCE D'AMOUR


Ten kawałek od dłuższego czasu chodził mi po głowie. Szczególnie, jeśli chciałabym ukazać inne ,,otoczenie grupy” niż jaskinie zamieszkane przez nietoperze ;P
 
THE 69 EYES - FRAMED IN BLOOD
Z teledyskiem tego kawałka wcześniej nie miałam styczności, za to sam utwór polecam tak samo gorąco, jak Wasting The Dawn, czy Lost Boys.
Chciałam wyszukać teledysk oficjalny, ale niestety się nie udało, wybaczcie ;(
W sumie wokal w tym utworze wyróżnia się pod względem klimatycznym, ma w sobie coś z wampira, lub diabła.
Oczywiście cenię Jyrkiego nie tylko za talent wokalny, ale i też za niezwykłą wrażliwość, jaka wynika z jego udziału w UNICEF-ie. Takich ludzi powinno być więcej na całym świecie.


Dowodzi to pewną, bardzo ważną kwestię: że nie na wygląd patrzeć trzeba, a na wnętrze. Jak się okazuje, nawet człowiek obtatuowany na całym ciele, i na dodatek noszący się w sposób odpychający (szczególnie starsze osoby, natomiast młodzi uważają ten trend za naturalny, np. kolczyki w kilku miejscach ucha, czy w języku), może być w głębi duszy delikatnym, wrażliwym człowiekiem.

THE 69 EYES - FOREVER MORE
Linnankivi z pewnością pozostanie w mojej pamięci jako ,,got doskonały” pewnie dlatego, że Finowie mają gotyka we krwi. Czytałam natomiast gdzieś, że Finowie nie są wyłącznie poważnymi, czy smutnymi ludźmi, takimi, którzy nigdy nie odważyliby się na uśmiech wobec drugiej osoby.
Być może taki ich wizerunek wykreowała muzyka, jaką grają?
W końcu nie tylko The 69 Eyes jest gotyckorockowym zespołem z Finlandii. Z tego kraju pochodzą również Nightwish, Kilpi czy Lordi. 

KILPI


  
LORDI


NIGHTWISH:

Skład Nightwish (zdj. powyżej) jest sprzed pięciu pierwszych albumów (dzisiaj Tarja Turunen już nie śpiewa w tej grupie).

Mimo iż te zespoły grają zupełnie odmienny typ muzyki (Nightwish podchodzi bardziej pod metal gotycki), łączy je kraj pochodzenia.

Muszę przyznać, że każdy z tych zespołów ma w sobie coś niesamowitego.
The 69 Eyes nie jest tu wyjątkiem, jeśli chodzi o lata, kiedy Jyrki dołączył do tej grupy. Dzięki niemu kapela wyrobiła sobie swój niepowtarzalny styl.


THE 69 EYES - GOTHIC GIRL
Podsumowując, Jyrki naprawdę wiele zrobił dla tej grupy i z pewnością wiele dobrego, co z pewnością widać po albumach Blessed Be, Wasting The Dawn czy Paris Kills.



Ostatnimi czasy dowiedziałam się o całkiem nowym albumie grupy pt. X
Mam nadzieję, że okaże się tak dobry, jak Blessed Be i Paris Kills. W każdym bądź razie albumy, których okładki zaprezentowałam wcześniej, gorąco polecam!

A całej grupie życzę jak najdłuższej działalności na scenie, a samemu Jyrkiemu – doskonałej kondycji głosu ;* ;* ;*

Natomiast Wam daję pole do popisu w komentarzach :)
Nie bójcie się dyskusji, nawet jeśli nie gustujecie w gotyku ;P

Dziękuję za dotychczasowe wsparcie kochani, buziaki dla Was :* :* :* :*

2 komentarze:

  1. Nie znam niestety nikogo z nich, chociaż muszę przyznać, że wyglądają naprawdę fajnie! Wprost niesamowicie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako że słucham rocka, z przyjemnością dowiedziałam się o istnieniu nowego zespołu do przesłuchania :D. Nie znałam go wcześniej, ale myślę że może mi się spodobać :) Tak przy okazji- uwielbiam Nightwish :). Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń

* Każdy Twój komentarz jest dla mnie wsparciem i motywacją. Każdy Twój komentarz uświadamia mnie w przekonaniu, że to, co robię, nie schodzi na manowce :)

** Komentarze muszą być pisane cywilizowanym językiem, z szacunkiem do Stwórczyni Bloga - nie chcę jednak widzieć tu pokemonów i ich kumpli.

*** Staraj się aby Twoje komentarze były bardziej rozwinięte i nie ograniczały się do słów ,,Ładne obrazki/Cudny blog/Ładny blog”.

**** Jeśli trafiłeś tu tylko po to, aby się reklamować spamem, radzę porzucić ten pomysł - nie licz na to, że nabiję Ci statystykę. W moich zasadach blogowania liczy się uczciwość.

***** Zdarza się, że odpowiadam na Wasze komentarze. Może wywiązać się fajna dyskusja :)